Hasiči z Teplárny Trmice mají nové cisternové stříkačky od Mercedesu, Actros a Atego
Hasiči Skupiny ČEZ mohou v okolí pomáhat účinněji než dosud. Pobočná stanice požární ochrany Teplárny Trmice má totiž dvě nové stříkačky CAS 30 a CAS 20, obě na podvozcích Mercedes – Benz.
Nové vozy nám umožní zejména efektivněji a účinněji zasahovat nejen při požárech, ale i při povodních, dopravních nehodách a jiných mimořádných událostech.
vysvětluje David Proft, velitel pobočné stanice požární ochrany Teplárny Trmice</smal>
Cisternová automobilová stříkačka CAS 30 Mercedes-Benz ACTROS 3344 A 6×6 je zásahový požární automobil těžké hmotnostní třídy, schopný provozu na všech komunikacích a částečně i mimo komunikace.
CAS je vybavena třínápravovým podvozkem, odstředivým vodním čerpadlem s nádrží na vodu o objemu 9000 l, s nádrží na pěnidlo o objemu 800 l a střešní otočnou proudnicí. Speciální výbava umožňuje i hašení lesních požárů.
Cisternová automobilová stříkačka CAS 20 Mercedes-Benz ATEGO 1326 F 4×2 je požární automobil městské kategorie, běžně používaný k provozu na zpevněných pozemních komunikacích. Vozidlo je vybaveno vyprošťovací technikou Holmatro, používanou zejména u dopravních nehod.
Speciální výbavou je hasící systém CAFS (Compressed Air Foam Systém). Princip výroby pěny v tomto systému je v přidávání tlakového vzduchu do směsi vody a malého množství pěnidla a do hadic je vedena již napěněná směs. Nádrž na vodu má objem 2500 l nádrž na pěnidlo 400 l.
Za loňský rok vyjížděli teplárenští hasiči do terénu sto dvacetkrát, z toho dvacet šestkrát v rámci integrovaného záchranného systému Ústeckého kraje. „Zasahujeme především v trmické teplárně, dále pak v blízkém okolí – městech Trmice a Ústí nad Labem,“ dodává David Proft.
Hasiči z pobočné stanice požární ochrany Teplárny Trmice pracují na čtyři směny, ve dvanáctihodinovém cyklu. Na každé směně je 1 velitel družstva, 4 strojníci a 1 dispečer. K zásahu vyjíždějí vozy v pětičlenném složení.
mluvčí Skupiny ČEZ pro severní Čechy