Repase dopravního automobilu Avia od KEB-EGE
Sbor dobrovolných hasičů v Kostelci na Hané převzal krátce před koncem roku 2007 repasovaný dopravní automobil na podvozku Avia. Repasi vozidla provedla ve svých šumavských dílnách firma KEB-EGE.
Hasiči v Kostelci na Hané svěřili repasi svého dopravního automobilu Avia s původní nástavbou Karosa do rukou pracovníků firmy KEB-EGE, která se v hasičských kruzích stává stále známější. Ostatně nedlouho před Avií předala dvojici dalších DA jaroměřským hasičům viz tento odkaz.Ale zpět k Avii. Ta byla do dílen firmy přivezena na začátku loňského podzimu. Na první pohled se nacházela v žalostném stavu, čemuž se nebylo co divit, když byla ve výjezdu používána mnoho let (r.v. 1989). Poté následovalo sundání požární nástavby a odstrojení podvozku, který byl odvezen na opravu a olakování do druhého závodu firmy.
Když se v dílně sundala nástavba, následovalo kompletní odstranění starého oplechování. To, co montéři spatřili, tedy skelet DA, bylo vskutku na repasi již zralé. Celý skelet, to znamená nosníky a další součásti, vše bylo značně prorezlé. Kostra se musela otryskat. Muselo se vše vyvařit, co nešlo, tak vyměnit. Když se toto provedlo, přistoupilo se k druhému otryskání a následně ošopování (ekvivalent k žárovému zinkování). Po dokončení rekonstrukce skeletu se na něj dodalo nové hliníkové oplechování.
Dále se vyrovnala střecha nástavby, jenž se upravila na celopochozí plochu, na které je umístěný žebřík s pomocným válcem pro jeho snadnější sundání. Rovněž bylo provedeno odstranění dveří, kryjících skříně s vybavením. Místo nich byla namontována dvojice rolet AS Fire s podélným madlem o rozměrech 1790 × 1370 mm. Vzadu se provedla výměna klasických dveří za výklopné, vedle nich se namontoval výklopný žebřík pro vstup na nástavbu vozu.
Po dokončení práce na skeletu a novém oplechování se do nástavby zabudoval příprava pro budoucí výsuvná plata na vybavení. Ty jsou z dílen KEB-EGE dle vzoru britské značky AS Fire, se kterou jihočeská firma spolupracuje. Následně se celá nástavba předala do lakovny, kde byla provedena její finální barevná úprava.
Během toho se dokončila oprava a nové olakovaní podvozku s kabinou, ten se po své ose přesunul do kájovských dílen, kde na něj bylo po dokončení namontována požární nástavba. Když se tak stalo, započalo se s montáží vnitřní zástavby, tedy regálů a výklopných či výsuvných plat na vybavení.
V zadní části je výsuvné plato, na které je plánováno v budoucnu umístit vysokotlaké čerpadlo a nad ním výklopná hliníková bedna na nářadí. V pravé roletě najdeme oboustranné výklopné plato s nářadím a dýchací technikou Saturn, za platem je regál na hadice B a C a držák rezervních lahví IDP, vedle něj je výsuvné plato s elektrocentrálou BC 25 o výkonu 2.5 kVA a jejím příslušenstvím. V levé roletě najdeme výsuvné plato s plovoucím čerpadlem Macximum a motorovou pilou Stihl s příslušenstvím, vedle něj je další regál na hadice B a C, nad ním je prostor pro kufry s nářadím a odchytový sud. Před regálem je druhé výklopné plato s požární sekerou, vratidlem a krumpáčem, z jeho druhé strany je uchycena ruční pila.
Ještě jsem nezmínil prostor pro posádku. Ten prošel rovněž rekonstrukcí. Byla provedena výměna vnitřního obložení stěn a oprava čalounění sedadel. V prostředku kabiny mužstva je nově umístěna další hliníková skříň na drobné vybavení.
Když bylo vše skoro hotové, přistoupilo se na polepení automobilu reflexní páskou červené barvy a nalepením nápisu HASIČI přesně dle přání sboru. Olepen je celý obrys nástavby z obou stran včetně zadní části vozu. Reflexní olepení mají rovněž výsuvná a výklopná plata, což je velmi dobré pro jejich lepší viditelnost v pracovní poloze.
Jako výstražné zařízení je na Avii nově namontována modrá nízkoprofilová rampa českého výrobce Tesla Holomý s lineárními výbojkami a vzadu modrý maják COMET plus oranžová sváděcí alej.
Tak jak se našim čtenářů tato repase dopravní Avie od firmy KEB-EGE líbí? Osobně vidím velké plus v odstranění čtveřice dveří a místo nich namontování velkých rolet a to z důvodu mnohem lepšího přístupu k požárnímu vybavení. Co je také dobrá věc, jsou zatím nezmíněné nově udělané skřínky po obou stranách vozu ve spodní části zadku nástavby. V nich budou přepravovány přejezdové můstky a třeba mokré hadice od zásahu.
Repase této dopravní Avie je v hodnotě 550 000,– Kč bez DPH, což je přijatelná cena za de facto novou nástavbu, potažmo celý automobil. Firma KEB-EGE opět provedla kvalitní práci.
PS: V budoucnu bude na ,,déáčko“ kromě vysokotlakého čerpadla ještě namontován osvětlovací stožár od Standy Šimrala z Chodova…
-wap-
načíst další obrázky ↓