Středa 13. listopadu 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

44 velitelských automobilů s ložnou plochou je zahrnuto v projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru k řešení povodní

V minulém týdnu jste u nás četli článek o nákupu 49 velitelských automobilů z integrovaného operačního programu Evropské unie Efektivní zásah. Dnešní popis se týká dalších 44 vozidel 4×4 s brodivostí min. 500 mm, navijákem a ložnou plochou, pořizovaných v rámci projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní spolufinancovaného ze strukturálních fondů Evropské unie

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 29 089 280 Kč bez DPH.

Automobil bude v provedení základním se zvýšenou průchodností (4×4) pro potřeby velitele při průzkumu a řízení zásahu při rozsáhlých povodních, pro případnou evakuaci ohrožených osob a rozvoz drobného materiálu k humanitárním účelům, kdy není možné použít běžné silniční automobily.

Půjde o modifikaci požárního automobilu kategorie podvozku 2, s celkovou hmotností převyšující 2 500 a nepřevyšující 3 500 kg (dále jen „VEA“).

Měrný výkon motoru bude nejméně 35 kW na 1000 kg největší technicky přípustné hmotnosti. Použití se předpokládá v kopcovitém a hornatém terénu v taktickém celku s požárním přívěsem kategorie O2, který nebude součástí dodávky.

S ohledem na pravidelné zásobování stanic konečných uživatelů motorovou naftou bude VEA vybaven vznětovým motorem. Pohon musí kromě zapojení všech kol umožnit také uzamčení diferenciálu.


ČTĚTE TAKÉ: Technika Hasičského záchranného sboru spolufinancovaná z Evropské unie


Automobil bude vybaven klimatizací a nezávislým topením. VEA musí být konstruován pro pomalou jízdu klidnou vodou rychlostí s brodivostí nejméně 500 mm.

Kabina osádky bude vybavena první řadou sedadel pro dvě osoby (hasiče) a druhou řadou sedadel pro případnou evakuaci nejméně dvou zachraňovaných osob. Všechna sedadla musí být schválena pro přepravu osob a orientována po směru jízdy.

Pro osvětlení bezprostředního okolí bude na obou bocích umístěn vždy nejméně jeden zdroj bílého neoslňujícího světla LED.

Účelová nástavba bude valníková s plochou nejméně 1 m2 a nosností nejméně 500 kg, s výškou pevných bočnic nejméně 200 mm. Podlaha valníkové karosérie bude vybavena ve všech čtyřech rozích prvky pro ukotvení kusového materiálu o hmotnosti nejméně 500 kg.

Zadní valníkové čelo stejné výšky s bočnicemi se bude otevírat směrem dolů, nejméně do vodorovné polohy, kde bude aretováno.

Přečtěte siProjekt "Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní" přinese hasičům novou techniku téměř za půldruhé miliardy korun

Součástí valníkové nástavby musí být snímatelný pevný poklop s výškou shodnou s výškou kabiny osádky, zadní dveře budou výklopné směrem nahoru.

Úložný prostor v účelové nástavbě a podlaha v kabině osádky budou v omyvatelném provedení. Úložný prostor účelové nástavby bude osvětlen vnitřním osvětlením v technologii LED.

VEA bude v zadní části vybaven tažným zařízením pro požární přívěs kategorie O2.

Sdílet
Seriál: Technika HZS ČR z Integrovaných operačních programů