Neděle 24. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

O devatenáct člunů se rozroste „loďstvo“ Hasičského záchranného sboru, spolufinancovat je bude Evropská unie

Další technikou, kterou vám představujeme v rámci probíhajících nákupů vybavení na základě projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní spolufinancovaného ze strukturálních fondů Evropské unie, jsou nafukovací čluny.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 5 495 560 Kč bez DPH.

Plavidla s motorem budou dodána včetně přívěsů pro jejich přepravu. Určena budou pro přepravu a evakuaci osob, zvířat a majetku při provádění záchranných a likvidačních prací, zejména při povodních.

Hasiči požadují čluny pro přepravu nejméně šesti osob a nosností minimálně 900 kg.


ČTĚTE TAKÉ: Technika Hasičského záchranného sboru spolufinancovaná z Evropské unie


Plavidlo musí být vyrobeno jako nepotopitelné a musí mít takovou zásobu plovatelnosti, aby se zcela naplněné vodou udrželo na hladině a poskytovalo vztlak nejméně 5 kg na každou osobu přípustného obsazení, nejméně však 20 kg.

Požadovaný vztlak musí zatopené plavidlo zajistit při zatížení jeho libovolného místa.

Přečtěte siProjekt "Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní" přinese hasičům novou techniku téměř za půldruhé miliardy korun

Motor je požadován proudový o výkonu nejméně 30 koňských sil. Nádrž na palivo musí objemově umožnit provoz po dobu minimálně dvou hodin za běžných podmínek.

Jednonápravový přívěs bude mít připojovací zařízení výškově nastavitelné, umožňující alternativní použití spojovacího zařízení jak s průměrem oka 40 mm, tak i závěsu na kouli ISO 50.

Sdílet
Seriál: Technika HZS ČR z Integrovaných operačních programů