Tatra nabízí výraznou rekonstrukci tradiční šestikolky, kromě dlouhé kabiny může vůz osadit i výkonným osmiválcem
V souvislosti s investičním programem Pořízení a obnova majetku jednotek požární ochrany, který každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra – Generální ředitelství hasičského záchranného sboru ČR, byla připravena i možnost technického zhodnocení CAS 32 na podvozku Tatra 815 PR2. Maximální výše dotace na rekonstrukci je 1,5 milionu korun.
Jednou z variant je i netradiční řešení, které si představíme. Nástavbu tohoto konkrétního automobilu vyrobila společnost SPS Slatiňany.
Při technickém zhodnocení došlo ke změně některých základních technických a taktických parametrů CAS. Největší technicky přípustná hmotnost byla snížena na 21 000 kg. Největší vzhledovou změnou je nová čtyřdvéřová kabina osádky se sedadly pro šest osob sedících po směru jízdy, s úchyty pro čtyři dýchací přístroje a tři náhradní tlakové láhve v opěradle druhé řady sedadel a s úložným prostorem pod druhou řadou sedadel, s možností dalšího úložního prostoru za sedadly řidiče a spolujezdce.
Kabina byla v Tatře Kopřivnice speciálně prodloužena, z důvodu zachování místa pro nohy vzadu sedících hasičů („tunel“ standardního dvanáctiválce v klasické dvojkabině jinou možnost nenabízel). CAS je tak nyní učena po přepravu požárního družstva. Kabina je elektricky sklápěná, nezávisle vytápěná s možností doplnění dalšího nezávislého topení či klimatizace.
Nový je rovněž nárazník s mlhovkami a vodotěsnými světlomety pro brodění, svou polohu změnila i nádrž na palivo, která byla přesunuta pod kabinu vozu. Brodivost dosahuje hodnoty 1 200 mm.
V Tatře při rekonstrukci provedou přetěsnění motoru, kontrolu a seřízení čerpadla a vstřikovacích trysek. Možná je i zástavba osmiválce o výkonu 325 kW.
U převodovky je provedena kontrola synchronizace a vyměněny jsou všechny pryžové části. V nabídce je i možnost zástavby automatizované převodovky Tatra – Norgren.
Místo standardně dodávaných pneumatik Barum 445/65R22,5 mohou být použity i pneumatiky 14R20. Po úpravě zadního nájezdového úhlu se s nimi vůz dostane do terénní kategorie 3.
Na zadních nápravách byla provedena rekonstrukce táhel regulátoru pneumatického odpružení a montáž příčných stabilizátorů. Držák náhradního kola, který se původně nacházel za kabinou, byl demontován, náhradní kolo se dodává samostatně (příbalem).
Zadní část podvozku je vybavena tažným zařízením pro požární přívěs s nájezdovou brzdou, jako variantní řešení je možné doplnit podvozek elektro i vzduchovými svazky pro přívěs. CAS je uzpůsobena pro brodivost 800 mm s použitím vodotěsných světlometů.
Součástí účelové nástavby je nová pohledová nádrž na hasivo (voda 6 000 l a pěnidlo 360 l) z nerezavějící oceli, nové požární čerpadlo THZ 3000 s výkonem 3 000 litrů za minutu s vysokotlakou částí včetně průtokového navijáku s hadicí o délce 60 m a osvětlovací stožár se světlomety. Ten je napájen elektrocentrálou, uloženou v levé části nástavby.
Technickým zhodnocením je tak získána plnohodnotná CAS 30 s vyššími taktickými parametry a zlepšenými jízdními vlastnostmi.
Celkové předpokládané náklady na uvedenou rekonstrukci jsou cca 3 až 3,8 mil Kč. Dotace je poskytována do 50 % nákladů, nejvýše však výše zmíněného 1,5 milionu korun.
Přestavbu podvozkové části provádí Zákaznické centrum Tatra Trucks a. s. nebo jiný, k přestavbě autorizovaný subjekt. Na takto renovovaný podvozek se pak vztahuje standardní dvouletá záruka.