Čtvrtek 21. listopadu 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Všechny cesty vedou do Říma lll.

Ve 3. dílu vám představím jedno z mnoha římských hasičských oddělení, jedná se o poměrně moderní stanici umístěnou v moderní římské části E.U.R, kterou nechal ve 40. letech vystavit Musollini jako reprezentativní moderní čtvrť.

DISTACCAMENTO DI E.U.R

Hasičská stanice je umístěna přímo uprostřed sídliště na malém náměstí Piazza Francesco Vivona, najít tuto stanici bylo opravdu složité, protože v Římě mají nějaké to náměstí opravdu na každém rohu. Tohle náměstí např. vypadalo jako velké parkoviště uprostřed panelových domů. Stanice nevypadá moc hezky, ale všichni hasiči ví, že to není pro službu důležité. Italové jsou totiž schopni postavit ty nejhezčí hasičské stanice, které jsou i přes půl století stále chloubou, mám na mysli Distaccamento di Ostiense z minulého dílu, ale bohužel jsou také schopni jenom slepit cihly a otevřít hned novou stanici. Není ale vždy pravdou, že na první pohled nehezká stanice nemůže být uvnitř nádherná.

Tato stanice nepatří v průměru s osmi výjezdy za dvanáct hodin k těm nejvytíženějším. Zásahy jsou většinou technického charakteru. Na stanici slouží 11 hasičů na jedné směně (capo reparto, capo partenza, 3× autista, 6× vigile operativo). Na výjezdy vyjíždí pouze jedno družstvo 1+5 podobně jako u nás (autista, capo partenza, 4× vigile operativo) s vozidlem Mercedes-Benz Actros 1841, ve kterém je veškeré potřebné vybavení. Na stanici se dále nachází čtyři zásahová vozidla a jedno vozidlo, které dopňuje italský USAR TEAM (la colonna mobile internazionale).

Iveco Barribbi vm90-POLLISOCORSO
Zmenšené družstvo s technickým vybavením, které na stanici sloužilo jako druhé (technické) družstvo, ale v minulých měsících bylo nahrazeno novým Mercedesem a proto zde slouží jako záložní vozidlo.

Iveco 150E27 EuroFire-AUTOSCALA
Automobilový žebřík dosahující do výšky 32,3m.

Iveco Barribbi 190–26-AUTOBOTTE
Jedná se o typický italský „rybník“, který zde na stanici prožívá svá poslední léta.

Iveco 90-CAMION TELONATO
Nákladní vozidlo sloužící k přepravě nářadí a přívěsu s hasičským člunem.

Iveco Barribbi 95–12 ll serie-VEICOLO POLILOGISTICO
Hasičský karavan s šesti lůžky, sociálním zařízením a kuchňkou, který vyjíždí společně s ostatní technikou na pomoc do zahraničí. Takový karavan by měl mít každý z 20 regionů.
Vozy Fiat a Landrover slouží jako velitelská vozidla k potřebám stanice.

Návštěva této stanice pro mě byla velice významná, protože jsem se zde poprvé setkal s jednou ze 150 nových cisteren Mercedes-Benz Actros 1841 od firmy BAI, kterými jsou postupně vybavovány stanice po celé Itálii. Řeknete si, že 150 kusů je docela velké množství, ale musíme si uvědomit, že velké centrální stanice na jihu Itálii tyto vozy dostávají rovnou po třech kusech. Pokud se v Itálii řekne „velká stanice“ znamená to 40 hasičů na směně a kolem 50 zásahových vozidel.

Nákup cisteren na podvozku Mercedes byl pro Itálii krokem do neznáma, protože všichni hasiči jsou zvyklí na vozy značek Iveco a Fiat. Všichni se ale shodli na tom, že pro městské prostředí má toto vozidlo výborné jízdní vlastnosti. Všechna tato vozidla mají nádrže s obsahem 4050l vody a 250l pěnidla. Vozidla disponují vybavením: 2× vysokotlaký proud 60m a 80m, vyprošťovací zařízení Lukas, elektrocentrála, osvětlovací stožár, střešní monitor, sada nastavovacích žebříků a mnoho dalšího nářadí. V tomto stavu přijdou na jednotlivé stanice, kde si je hasiči dovybaví podle svého uvážení. Pro váš zájem z minulých reportáží o toto vozidlo přikládám kompletně nafocený Mercedes, který zatím čeká na své zařazení do výjezdu.


Pro Požáry.cz Josef Rychlý (SDH Horní Měcholupy)

-swo-, -wap-
Sdílet