Další Atego, tentokrát od THT
Dne 21. 3. 2008 proběhlo slavnostní předání nového zásahového vozidla naší podnikové jednotce HZS IVAX OPAVA Komárov. Jedná se o cisternovou automobilovou stříkačku CAS-20 vyrobenou společností THT Polička.
Stavba vozidla probíhala podle požadavků naší jednotky. Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku Mercedes-Benz Atego (4×2) určeném pro hasičské vozidla. Vozidlo je vybaveno systémem dodatečné úprav výfukových plynů pomocí činidla AdBlue a splňuje normu Euro IV. Z důvodů většího prostoru v kabině vozidla a snahy umístit některé vybavení mimo samotnou nástavbu nebyla zvolena sériová prodloužená kabina dodávána výrobcem podvozku, ale byla vybrána krátká kabina prodloužena výrobcem nástavby o zadní řadu sedadel a prostory pro uložení technických prostředků PO. Kabina je určena pro přepravu osádky 1+1+4. Konstrukční řešení vozidla umožňuje zásah vodou nebo pěnou z vlastních nádrží nebo jiných zdrojů hasebních látek. Výbava vozidla umožňuje nasazení od nejjednodušších zásahů po komplikované zásahy nízkým nebo vysokotlakým.Výbava
Kabina řidiče
Na předním nárazníku v závěsu je umístěn naviják o délce lana 27 m a maximální tažné síle 6800 kg. Mezi sedadlem řidiče a spolujezdce jsou umístěny dva držáky s dýchacími přístroji. Prostor mezi přední a zadní řadou sedadel je oddělen stěnou pro příslušenství.. Zadní řada sedadel je vybavena držáky dýchacích přístrojů.
Nástavba
Nástavba je montovaná ze speciálních profilů a oplechována hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek a je vyrobena ze sklolaminátu. Čerpadlo je výrobkem firmy THT. Jedná se o dvojstupňové, odstředivé, vyrobené z hliníkové slitiny. Součásti čerpadla je automatická pístová vývěva s možností vypnutí. Zařízení pro rychlý zásah je umístěno v pravé zadní skříni a je vybaveno navíjením pomocí elektromotoru. Na horní plošině nástavby je umístěna lafetová proudnice a skříň s ženijním nářadím a savicemi dále pak nádoby se sorbenty.. Vozidlo je vybaveno osvětlovacím stožárem TVS 02 napájeného elektrocentrálou, která je součástí příslušenství vozidla. Výška vysunutého stožáru je 5 m. Mezi další příslušenství vozidla patří přetlakový ventilátor, vyprošťovací nářadí Weber, čerpadla na nebezpečné látky, těsnící vaky a vzduchové ucpávky,přetlakový ventilátor , protichemické přetlakové obleky OPCH 90, obleky proti sálavému teplu ISOTEMP 2000 F1.
Technické údaje:
délka: 7 690 mm
šířka: 2 550 mm
výška: 3 100 mm
Celková hmotnost vozidla: 14 000 Kg
Čerpací zařízení:
jmenovitý průtok – nízkotlak: 2 000 l.min-1
jmenovitý manometrický tlak nízkotlak: 1,0 Mpa
jmenovitá sací výška: 3 m
jmenovitý průtok – vysokotlak 250 l.min-1
jmenovitý manometrický tlak vysokotlak: 4,0 Mpa
Zařízení pro rychlý zásah:
hadice DN 25 60 m
proudnice: AWG
Elektrocentrála:
Typ: Honda ECT 7000
pohon: spalovací motor
napětí/výkon 230 V / 400 V
Osvětlovací stožár:
výsuv: pneumatický
výška nad úroveň terénu: cca 5 m
hlavice stožáru: 2 × 500 W / 230 V
Nádrže:
objem nádrže na vodu: 2 700 l
objem nádrže na pěnidlo: 200 l
Lanový naviják:
typ: COME UP DV 15 000
Pro Požáry.cz Daniel Pawlik, HZS IVAX Opava
-wap-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozn. redakce: Jak hodnotíte toto Atego oproti svitavskému od Rosenbauera, které bylo představeno v předchozím článku? Na CASce hasičů IVEX osobně velmi kladně kvituji prodloužení kabiny s vloženým dílem Plastisol/THT, která oproti klasické dlouhé boudě od MB poskytuje opravdu dostatek místa pro hasiče.
načíst další obrázky ↓