Pátek 22. listopadu 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

S přispěním ze strukturálních fondů Evropské unie pořídí hasiči nákladní automobily a sklápěčky

Projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní umožní hasičům pořízení valníkových nákladních automobilů a třístranných sklápěčů, v obou případech v terénním provedení.

Hasiči tak pořídí dvojici osmikolových a dvojici šestikolových valníků, třístranných sklápěčů v provedení 6×6 budou rovněž dva kusy.

Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 24 132 231 Kč bez DPH.


ČTĚTE TAKÉ: Technika Hasičského záchranného sboru spolufinancovaná z Evropské unie


Dva terénní automobily 8×8 valníkového provedení budou určeny k evakuaci osob. Hasiči požadují vybavení nakládacím jeřábem v souvislosti s dalším určením k vyproštění vozidel a břemen při provádění záchranných a likvidačních prací v podmínkách živelních pohrom, převážně povodní.

Podvozková část bude mít čtyři hnací nápravy vybavené uzávěrkami nápravových a mezinápravových diferenciálů. Hasiči požadují rovněž centrální huštění pneumatik ovládaným z kabiny řidiče, umožňující dohuštění pneumatik při jízdě a brodivost nejméně 1 500 mm.

Valník bude vybaven lavicemi pro přepravu nejméně 20 sedících osob. Korba musí být vybavená na každé straně kotevními úchyty pro aretaci kusového materiálu o hmotnosti 5 000 kg ve vzdálenosti nejvíce 1 m od sebe. Kusovým materiálem mohou být, například části stavebních konstrukcí, nádrže na vodu, speciální zemní stroje nebo nepojízdná vozidla.

Plachta bude po stranách červená, vrchní část bude průsvitná.

Přečtěte siProjekt "Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní" přinese hasičům novou techniku téměř za půldruhé miliardy korun

V prostoru za kabinou bude namontována hydraulická ruka s nosností nejméně 500 kg při vyložení 14 metrů a 1 000 kg při vyložení 10 metrů.

Vozidlo bude osazeno dvěma navijáky – jeden bude uložen v rámu a bude mít tažnou sílu nejméně 150 kN s možností vyvedení lana směrem dozadu a do stran. Celková délka lana bude nejméně 100 metrů, z toho nejméně 50 metrů přímo na navijáku.

Dále bude vybaveno v přední části navijákem s elektrickým pohonem o tažné síle nejméně 40 kN o celkové délce lana nejméně 50 metrů.

Konstrukce navijáku v rámu a hydraulické ruky musí umožňovat použití obou zařízení současně i pomocí dálkového ovladače a to do vzdálenosti nejméně 20 metrů od vozu.

Přečtěte siValníková Tatra 815-7 8x8 je auto do nepohody: dva navijáky, hydraulická ruka a centrální huštění pneumatik z ní dělají všestranného pomocníka

Pro šestikolové třístranné sklápěče je požadován objem korby nejméně 12 m3 a s nosností pro hmotnost přepravovaného nákladu nejméně 12 000 kg.

Automobily budou určeny k přepravě kusového materiálu a sypkých hmot při provádění záchranných a likvidačních prací v podmínkách živelních pohrom, převážně povodní.

Zadní část vozidla bude v prostoru rámu vybavena tažným zařízením s možností náklonu tažného zařízení pro připojení přívěsu o celkové hmotnosti 10 000 kg.

Pro sklápěče je požadována celková výška v nezatíženém stavu (bez osádky a bez antén komunikačních zařízení) nejvíce 3 300 mm.


V podstatě shodné – pouze s absencí nakládacího jeřábu (hydraulické ruky) – s osmikolovými valníky budou také valníkové automobily se třemi nápravami.

Sdílet